به من بگو چطور!
بسیاری از خدمات و فعالیتهای شهری نتیجه تعامل شهروندان با شهرداری است. اما افراد معمولاً در برابر سازمانهای بزرگی مثل شهرداری به علت نداشتن اطلاعات کافی از روال اداری انجام امور و ابلاغیهها و بخشنامهها، دچار سردرگمی میشوند. بسیاری از شهروندان نمیدانند چگونه مشکلات و یا خواستههای خود را در شهرداری تهران پیگیری کنند و به همین دلیل گاهی نمیتوانند آنچنان که شایسته است در شهر به فعالیت بپردازند و از حقوق خود دفاع کنند. به من بگو چطور! قرار است راه و چاهِ مواجهه با مسائل شهری و مراوده با شهرداری را به زبانی ساده و موجز به شهروندان تهران نشان دهد.
از طرف دیگر، خدمات متعددی در مجموعۀ شهرداری ارائه میشود که شهروندان به کلی از وجود یا از چند و چون آن بیخبرند در حالی که ممکن است در صورت اطلاع به استفاده از آن علاقهمند باشند. به من بگو چطور! قرار است تصویری کلی از مجموعۀ این خدمات برای شهروندان ارائه کند.
ایدۀ توانمندسازی و آگاهسازی شهروندان پیش از این نیز با عنوان «از من بپرس!» به صورت باجههایی در سطح شهر تهران سابقه داشته است. به من بگو چطور! در واقع نسخۀ بهروز شدۀ همان ایده است. راهنمای چندرسانهای خدمات شهرداری تهران تلاش میکند تا با بهکارگیری ظرفیتهای رسانهای جدید مانند اینفوگرافی و ویدئوهای کوتاه و محتواهای روان و بهروز و قابل استفاده، کارِ شهروندان را آسان کند.
«به من بگو چطور! راهنمای چندرسانهای خدمات شهرداری تهران» طی همکاری مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران با شرکت پردازش و تحلیل داده دقیقه و شرکت توسعه محتوای مشق ایرانیان در بهار ۱۳۹۹ به بهرهبرداری رسیده و محتوای آن به مرور افزوده خواهد شد.
اگر فکر میکنید موضوعی وجود دارد که جای آن در به من بگو چطور! خالی است لطفاً آن را با ما درمیان بگذارید.
